Inlägg publicerade under kategorin 3D-skrivare

Av Hanna Rydne - 30 januari 2015 20:41

Idag var jag, Sandra och Linda på utbildning. Vi ska ju få låna en 3D-skrivare till skolan och fick nu lära oss att rita i thinkercad. Ett gratisprogram som ligger på nätet. Det krävs träning att få rätta tänket hur en tredimensionell modell byggs upp i ett ritprogram. Utbildningen fick vi på företaget Creative tools som samma företag som förser oss med skrivare. Företagets lokaler låg i fantastiska gamla lokaler med  panoramautsikt över en forsande Nissan. De hade lätt vunnit utmärkelsen vackraste kontorslokalerna. Personalen var jättetrevliga och tålmodiga med oss pedagoger.

Vi fick även lära oss hur man använder skrivaren och tar hand om den. Vi gjorde en varsin kundvagnspolett. Det ska bli jätteroligt att prova detta med eleverna. Tyvärr kan vi inte göra det nu för de datorer vi har avsedda för programmering har inget nät och elevernas iPad fungerar inte till detta. Får se hur vi löser det?

www.thinkercad.com

www.creativetools.se